kuatkan hati kuatkan iman

“Sesungguhnya besarnya pahala setimpal dengan besarnya cobaan. Dan sesungguhnya Allah apabila mencintai kaum, Allah uji dengan cobaan. Barang siapa ridha, maka baginya keridhaan Allah. Barang siapa yang marah, maka baginya kemarahan Allah.” (Riwayat Ibnu Majah)


disaat aku di uji,hanya padaMU ak memohon ya Allah...aku redha dengan ketentuan yang kau berikan,seringkali aku terpikir,kenapa ak diuji sebegini rupa,yang pasti hanya Allah s.w.t yang maha mngetahui apa yang terjadi...aku bersyukur ya Allah,setiap kali aku kesusahan dan memerlukan seorang yang dapat memahamiku...dan dikala itu muncul teman-temanku yang aku sayangi,kakak-kakak yang ak kasihi...mereka penguatku...terima kasih ya Allah,aku tau jika aku di uji ia bermaksud Allah masih menyayangi ku...aku terima segala ujian dengan redha ya Allah...









~~Sesekali di uji~~

Apa jua bala bencana singgah menerpa
Menguji jauh mananya sabar kita
Mungkin selama ini kita terlupa

Kita terlalu leka dengan nikmat kurniaanNya
Maka diberi sedikit ujian
Menguji tahap keimanan dijiwa

Bila kesusahan
Terasa hidup terlalu payah
Berbagai persoalan menerjah
Baru minta petunjuk hidayah

Usah berputus asa
Kerana ada rahmat disebaliknya
Yang tidak kita ketahui
Dalam hidup ini
Teruslah berdoa

Pada Allah
Pengasih…Pemurah dan Penyayang

Kita terlalu leka dengan nikmat…kurniaanNya
Maka diberi sedikit ujian
Menguji tahap keimanan dijiwa



        

No comments:

Post a Comment